Saturday, September 4, 2010

biler semut jadi sebesar gajah.....

Hari khamis bersamaan dgn 2 september 2010 ada insiden yg pelik berlaku... seawal pagi jam 8 a.m aku bersiap2 nak g kelas illustration... so, aku pergi la kelas mcm biasa.... tgk kelas ada dua makhluk je time tu... aku pown tgu lecture, En.Zaim... lect sampai aku pown tunjuk la sketch aku.... setel sume aku duk kat kusi aku.. repair2 skit illustration aku tu... boring aku jalan... tgk kwn2 aku yg lain punyer keje... ckp2 skit... dah boring sgt aku bukak la lagu.... layan ngan si ATANG.... membe aku... pastu continue lepak dlm kelas mcm biasa tanpa mengganggu SESIAPA!!.... dah time balik.... aku pown balik la dgn tenggiling NOUVO putih aku tu.... sampai je umah aku rehatkan badan.... dah habes lepakkan badan.. aku berfacebooking la.... tetiba aku tgk satu post nie dari .... pukul 1.14 p.m.... post tu berbunyi begini...

"saiko pye bdak...x fhm bhse ke orng dah XNK,X SUKA,,prsan btul,,dah ar mmbe aku smua ko nk saiko gak,,gile nye orng"

aku pown mengeluarkan mimik2 muka terkejut.... hahahahaha.... aku pown imbas balik ape yg aku dah buat sebelum 1.14 p.m tu....... rasenyer xde benda yg aku buat sampai bole saiko die ngan membe die.... masuk hari nie aku terpikir lg camner aku bole saiko die... PELIK is PELIK.... tanpa sebab.... aku punyer la buat hal sendiri skarang, bole die ckp camtu.... aku pown tny la tuan punyer post tu kenapa ckp camtu kat aku.... die cume jawab "jgn ganggu and contact aku lg!!!!!!!!!" 

APAkaH????

aku budak saiko??? BETULKAH???

lepas dari perkara kecik sekecil taik hidung tu...... aku terus di BOM !!!!

lg skali APAKAH?????  aku dah le kene tuduh macam2 time bulan puasa nie.... lg die wat mcm tu kat aku..... sabo jela den.... aku ingat nak settle cara baik, nak settle slow2 dgn die... tp kena la amik masa yg sesuai... tp tgk2 die dah bom aku dulu.... aku buat ape tah sampai die benci aku sgt.... yg tertuduhnya aku... yg salahnya aku... semuanya aku... die nak ape lg???? die nak aku mampos baru die puas hati?? tp xpew.... aku punyer kesabaran bulan puasa nie tetap maintain 100%.... aku still ckp elok2 dgn die.... aku still respect die sebagai manusia yg juga sahabat aku mcm yg lain2... segala hal yg jadi aku dah mintak maaf kat die walaupon ada benda yg aku x buat tetap aku mintak maaf.... sekarang nie aku nak tgu die plak mintak maaf kat aku..... klau x kita settle kat akhirat jela k.... jgn terlalu ego..... jgn guna perkataan " nak tergelak aku" utk cover kesakitan and kemarahan tu.... tu yg buat lg terbakar.... 

 k la..... dah panjang sgt aku membebel... klau die baca benda nie harap die berubah persepsi die terhadap aku..... stop doing that annoying thing.... and aku dan die bole jadi kawan balik mcm dulu.... tu yg aku harapkan.... allah syg org yg pemaaf... insyaallah.... 


18 comments:

  1. mmg ko saiko pon..harharhar!

    ReplyDelete
  2. owh eh? mcm mane bole tersaiko plak?

    ReplyDelete
  3. sbb xkan tibe2 ade org ckp kite saiko kan.melainkan kite btul2 dah saiko kan dia.
    kalo takde angin,mcm mane pokok nk goyang(btul tak ayt ni?).ngeeee :-)

    ReplyDelete
  4. betul tu... tp berdasarkan perkara yg aku buat sehari suntuk tu, aku rasa xde benda pown yg buat die saiko.... aku wat hal aku je.... tu yg mushkil skang nie...

    ReplyDelete
  5. lu kene byk sabar la bro!

    ReplyDelete
  6. betoi!!!! hehehehe... sabar tu penting...

    ReplyDelete
  7. yg lepas2 kot.cube pikir,ape yg myebabkan dia cakap camtu...huhuhuhuhu

    ReplyDelete
  8. mmg la... lepas tu lepas ... itu yg aku dah buat skarang... tp die x habih2 nak BOM aku... sampai biler die nak stop.... erm, entah la... sebab segala benda semuanya aku salah... aku x buat benda tu pown die salahkan aku... mcm mane nak pikir tu....huhu

    ReplyDelete
  9. mybe dia ade dgr cite dari org..tu yang merimaskan dia kot..ko ade cntact membe2 dia ke..ape ke..that is just my opinion la.

    ReplyDelete
  10. dulu2 ada la.... smpai kena maki2... haha... tp membe die tu dah ok dah ngan aku... xde timbul masalah besar pown...

    ReplyDelete
  11. hhaha..ko suke kat sape sbnarnye ni?dia ke mmbe dia?whahahaha

    ReplyDelete
  12. kdg2 kite tak sedar ape yg kte dah buat. ko kne renung diri sendiri. hahahahahaaha, buat silap tp tak sedar diri

    ReplyDelete
  13. apakah? klau betul aku buat slah mmg la aku akn mengaku.. mcm sebelum2 ni klau die ada tny aku contact kwn2 die aku jawab ada.... tp klau benda aku x buat xkan aku nak mengaku jugak... bodoh namenye.... abes klau die comment syg2 ngan jantan lain kira betul la tu eh? klau dah men pelok2 ngan pengkid kira halal la eh? klau pengkid tu pown da ada ckp tu gf die pown tu kira aku nak izinkan jela eh? die x sedar die buat aku cam sampah sebelum nie.....

    ReplyDelete
  14. sampah? ehehe. lawak gk ko ni. dah tau 2 sampah, wat ar prgi mcm smph. Sekali dah dibuang, xkan dikutip o' org yg membuang. & tkde sampah yg blh kejar org yg buang die.. tgu je la org laen yg kutip ko.

    ReplyDelete
  15. wooooahhhhhh! huhuhu..

    ReplyDelete
  16. aku pergi dgn cara terhormat..... die lebih bahagia dgn org dua alam... just let it go.... tgh tgu la nie... semoga org yg dtg tu lebih baik..... tu jela aku harapkan...

    ReplyDelete
  17. hahaha..2 alam tu lg ensem dari ko kot bro!wahahhahhaa..sabar2

    ReplyDelete
  18. agaknyer la kowt.... aku bukan syapa-syapa~~~~~ wooowoooo.... yg penting die hepi and tumpukan kat study die... tu je aku aim sebenarnya... nak tlg die...

    ReplyDelete